onsdag 30 april 2008

Några snabba rubriker

Snart bär det av till konserthuset där jag hoppar på en buss mot Lund och fest. Men först ett par snabba rubriker:

Det är så att Lasermannen, John Ausonius, har fått avslag på sin begäran om nåd, vad lär vi oss? Jo att det inte lönar sig att skjuta folk med gevär hur sur man än är, kanske en lärdom till framtida våldsmän? (SVD, Sydsvenskan, Aftonbladet). En undersökning gjord av ett gäng amerikanska forskare visar att alkohol stänger av eller bedövar någon del av hjärnan och resultatet blir att den berusade inte har samma känslighet för hot, det hade räckt med att gå ner på Möllan en fredagskväll för att få reda på det.(Sydsvenskan) Det är även så att nya fakta hela tiden kommer ut om källarångesten i Österrike, tydligen ska det ha varit ett anonymt tips som fick polisen att titta herr Fritzl djupt i ögonen med sin allra strängaste blick och sen avslöja hela historien, (Sydsvenskan). Något som jag inte kan förstå är att SVT ska direktsända Englas begravning, på begäran av familjen, nationellt fulmys på offrens begäran med andra ord (SVD). Slutligen, en sexfilm med Jimi Hendrix ska säljas på nätet, eftersom han var långt nere i knarkträsket lär filmen vara därefter också, jag vill verkligen inte se. (SVD)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu vill jag avsäga mig tillgång till SVT och uppsäga TV-licensen. Andra kan naturligtvis ta avstånd på detta för SVT uppenbara sätt genom att sluta finansiera deras verksamhet.

Anonym sa...

Håller med, trots att familjen har begärt det så får jag säga att det är rent utsagt äckligt.