onsdag 23 april 2008

Hund i parken vs. Riises ångest

Det är helt galet att politiker här i Malmö vill stänga ute hundarna från Folkets Park.
En park utan hundar känns lite konstlad. Dock förstår jag de som klagar på hundbajset, för just de hussar och mattar som inte bryr sig att plocka upp är ett stort problem i vår stad. Gatan jag bor och lever på, precis bakom St. Knut, verkar vara en av de gatorna som är mest drabbade. Hela trottoaren som går längs med gatan mot Föreningsgatan ser ut som en enda stor hundtoalett. Det är inte många meter som är helt fri från bajs. Om man inte orkar plocka upp efter sin hund är man verkligen lämplig att ha hund alls då? Jag har lyckats hålla mig undan och varit tillräckligt uppmärksam att inte smeta ner mina sneakers hittills, jag hoppas det fortsätter vara så.
(Sydsvenskan)

En viss John Arne Riise kan nog betecknas som Champions Leagues mest ångestfyllde man idag. När hans huvud av någon anledning sökte sig mot bollen som en målsökande missil mitt framför det egna målet och träffar bollen så att den åker rakt in i mål, förbi sin egen målvakt, visste jag inte vad jag skulle göra. Det var så oväntat.
Igår blev det i vilket fall lika mellan Liverpool och Chelsea, så returen blir extraviktig, idag hoppas vi på Barcaseger över Man U. Kvällens match kommer bli spännande, den kan inte bli annat, på plan kommer hur många som helst av vår tids största fotbollsspelare springa, det är mycket som står på spel. (Gårdagens match: Aftonbladet,SVD. Dagens match: SVD, Aftonbladet, Aftonbladet2, Sportal)

Jag är så trött på Tre, vi använder deras mobila bredband, vanligtvis fungerar det hur bra som helst, men idag blir jag bara nerkopplad hela tiden. Under tiden det här inlägget tog att skriva har jag fått logga in och ut tre gånger.

Inga kommentarer: