torsdag 17 april 2008

Tiden då porr var spännande

Jag loggar inte så ofta in på MSN men idag tyckte jag det var dags, mest för att fördriva tiden.
Väl inne får jag ett medelande från en kompis med en länk till ett klipp på en av alla uppladdningssidor för film.
Klippet var bara drygt två minuter långt men jag tystnade. Jag tittade med fasa. Två kvinnor, tre män, mycket glidmedel, armar som stoppades i hål som inte är avsedda för armar (alltså inte hålen i tröjor, plank eller träd), kropssvätskor som användes på sätt som kroppsvätskor normalt inte används och mer i den stilen.
Visst jag har sett liknande förr, dock jag har inte riktigt förstått poängen i porr som mest verkar gå ut på att stretcha muskler som vanligtvis inte blir stretchade i den bemärkelsen samt porr där den allmänna uppfattningen verkar vara att om det ska ner i en toalett kan man lika gärna leka lite med det först.
Visst är det kul att chockas men ibland går det över gränsen.
Jag kommer ihåg den tiden i mitt liv när det spännande med porr var att gömma den så att inte föräldrar eller syskon skulle hitta den. När man var ett par kompisar som hade hittat en tidning fulla med nakna trebarnsmammor från Skövde, alla hette Helena, Katharina eller något annat exotiskt, vanliga halvtjocka bittra medelålders kvinnor som drygade ut barnbidraget. På den tiden man med kompisarna hade ett avancerat system där man hade vårdnaden över tidningen i ett par dagar för att sen skicka vidare den, som en kappsäck full med pengar. På den tiden det kittlade lite när man hittade en kortlek med nakna damer på polarens storebrors rum.
På den tiden det närmsta porrfilm var när man stannade uppe efter tolv och tittade på tyska RTL, dålig mottagning var givet, och deras mjukporr som mest bestod av dimmigt ljus, stort hår och konstig stön.
Nu är porr alldeles för lättåtkomligt, tio sekunder efter datorn klickas igång kan man ha porr för alla böjelser framför ögonen. Jag ska inte hymla och säga att jag inte har tjuvkikat någon gång, men det är absolut inte lika spännande längre.

6 kommentarer:

MFz sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MFz sa...

Det värsta med att porren blir mer och mer lättillgänglig är väl att tidiga porrkonsumenter får en ännu mer cementerad, felaktig, bild av sex. Och att man så fort man lär sig gå ut på internet blir utsatt för porr (min bror är 9 och kan söka på youtube själv. hoppas till gud att ingen presenterar honom för altavista..).
tycker verkligen synd om unga porrkonsumenter idag, som aldrig kommer kunna ha en normal bild av respektfullt sex.

Anonym sa...

Porr är ju hur fint som helst! ;)

Fem Bilder sa...

Men malin vad politiskt korrekta vi kan vara!

Anonym sa...

Sjukt roligt inlägg! keep it up!!

MFz sa...

jag ser väl inte mig själv som den pk-igaste flickan i lund/malmö, men jag har ju mina sakfrågor jag inte viker en tum på!

(porr och abort, för den intresserade. not fun to joke about)