fredag 18 april 2008

Polisen jagar barn och jobbar med film

Fredagen kom även denna veckan. Och jag välkomnar den med öppna armar! Ska bli skönt att inte stiga upp någon gång mellan sex och sju för att med våld tvinga i mig mitt kaffe och sen åka till folkhögskolan.

Nu har polisen i Malmö blivit anmälda för sitt agerande när dom tvingade upp tolvåringar mott en vägg med hundar skällande bakom sig och lät dom stå där i 45 minuter. Inte direkt ett av polisens finare tillfällen. På sydsvenskans sida finns även fem minuter film från kvällen. (Sydsvenskan)

Annat värt att nämna är ångesten i rapporten om att vi kan se fram emot pollensäsong året om snart, kliande näsa, rinnande ögon och allt det där andra häftiga som brukar vara inblandat (Sydsvenskan), att en av de poliser som utrett Pirate Baymålet har börjat jobba för Warner Bros, ett av de företag som anmält PB, snyggt och inte alls jävigt, elller? (SVD, SVD2, Sydsvenskan, Sydsvenskan2, DN, HD)

Sist men inte minst, Atmosphere har lagt upp lite låtar från "When life gives you..." som kommer nästa vecka på sin MySpacesida, låter fint. (MySpace)
Förresten verkar deluxeutgåvan av skivan vara fin, där får man med extra dvd och andra standard extrasaker, det som verkar vara riktigt fint är sagan skriven av Slug. Den kommer jag en dag läsa för mina barn.

3 kommentarer:

DejaVu sa...

Om du är positivt inställd till nerladdning så finns det inget som hindrar mig från att posta en länk till atmosphere's nya skiva (vilken du kanske redan har)...

http://www.sendspace.com/file/pa7tfu

Ifall den uppskattas går det ju alltid att supporta i efterhand!

Anonym sa...

Du har fel-länkat bägge Sydsvenskans grejerna till pollenartikeln.

Fem Bilder sa...

Tackar för länken! Men jag kommer faktiskt köpa skivan, deluxeutgåvan ska stå i bokhyllan och skina så fort det bara går.

anonym: osrry. ska fixa så fort jag kommer hem, ska ut i solen occh bara njuta nu!!