onsdag 30 april 2008

Tjäna pengar utan babyfett?

Västra Lund, 1992, lördagskväll.
Jag sitter med min mamma och min syster och tittar på, vad jag antar var, "Det kommer mera", ni vet ett av de där hemska SVT programmen hela Sverige tittade på i timmar mest eftersom det inte fanns så mycket annat på tv. Jag var tio år gammal och på tv uppträder Jordy, den franske fyraåringen som dominerar på dansgolven (även på mellanstadiedisco i lilla matsalen på skolan). Jordy var knappt medveten om att han var på tv, än mindre i vilket land han var i. Det var så uppenbart att föräldrarna tyckte det var lättare att tjäna pengar genom att utnyttja sin son än att arbeta själva, låter som dålig människor.
Sen försvann han. Borta och det var hans pengar också.
Aftonbladet skriver idag om Jordy, han vill komma tillbaka, bli känd igen, han är tonåring nu, hur ska han tjäna pengar utan babyfettet och ett härligt 90tals beat?
(Aftonbladet)

Inga kommentarer: