måndag 28 april 2008

Sand

Dagen började med en timme på Manpowers kontor här i Malmö. Skrev under papper och försäkrade mig om extrajobbet som ska höja min levnadsstandard, med höjd levnadsstandard menas mer pengar till sneakers.
Därefter Vinyl med några kompisar. Vi satt på uteserveringen, solen sken, allt var bra. Det enda som var mindre bra var sanden. Så fort det började blåsa, i Malmö blåser det mest hela tiden, yrde sand upp och allt täcktes av ett fint lager sand. Det knastrade mellan tänderna, det sitter fortfarande sandkorn kvar i hårbotten och ögonen började rinna. Vart all den här sanden kommer ifrån vet jag inte men irriterande var det.
Jag hoppas verkligen solen håller sig framme resten av veckan, på onsdag är det ju valborg och för en gångs skull tänkte jag verkligen fira det. Det var några år sedan betydde fest och inte jobb och jag tänkte med en hel del andra återuppleva mina tonår då valborg av tradition firades i stadsparken i Lund. Kommer bli trevligt.
Kan konstatera att ju längre in på våren vi arbetar oss, desto mer av Malmös tusental original kryper fram. Mest utmärkande idag var mannen med stora hörselskydd (gula kåpor i stil med byggarbetaraccessoar), andningsskydd (i stil med dom läkare har när dom opererar) och två enorma plastpåsar som gick förbi Vinyls uteservering, han muttrade "inte en gång till" om och om igen.

Inga kommentarer: