tisdag 29 april 2008

Hej då Barca

Jag vill inte!
Barca åkte ut i andra semifinalmatchen mot Man U ikväll!
Jag har precis kommit hem efter att ha sett matchen med ett par vänner på Ice mittemot KB.
Okej, de första 35 minuterna spelade Barca som vilket Allsvenskt lag som helst förväntas spela, det ska ju tilläggas att Barca inte spelar i Allsvenskan, ett faktum som gör insatsen minst sagt frustrerande.
Men de skärpte sig. Med Man Us övertag i ryggen trodde i alla fall jag att dom skulle sporras, dom spelade bättre men det hjälpte bevisligen inte.
De sista minuterna före slut var nervpirrande, jag andades inte, jag höll tummar, bad till Gud, slängde salt över axeln, ja allt som överhuvudtaget har med tur att göra.
Nu sitter jag här. Ett mål till Man U och inga till mitt lag.
Eftersom Barca har haft en säsong i de olika ligorna som inte direkt varit upphetsande så är jag väl egentligen inte förvånad, vad jag mest irriterar mig över är att det blir en helengelsk final i Moskva, det är bara tråkigt.
(Aftonbladet, Sydsvenskan, HD, Sportal)

Inga kommentarer: