tisdag 22 april 2008

Welcome to the terrordome remake?

Det är ju inte utan att man blir lite misstänksam när man hör att någon tänker göra en egen variant av Public Enemy, speciellt inte när det är en av mina favoritlåtar, i detta fallet "Welcome to the terrordome" (Youtube). Men när jag läser vidare och inser att det är Pharoahe Monch så stillas oron lite, att låten finns på skivan "Desire" som ligger inlagd på iTunes på den här datorn blir jag lite förvånad över att jag har missat den. Så jag lyssnar igenom den och inser att det är en riktigt bra version. Videon kommer tydligen snart, ska spelas in i veckan.
På samma skiva finns även dagens bästa låt, det är titelspåret, "Desire" med andra ord, med på låten är Showtime och jag blir fruktansvärt lycklig. (Youtube, MySpace)

Inga kommentarer: