måndag 7 april 2008

Sorg blir extas

Jag grät mina tårar av sorg i onödan. Bra hip hop är tydligen inte bannlyst på de svenska scenerna, den 20:e April spelar Bus DriverInkonst här i Malmö, givetvis är jag där. (Myspace, Inkonst)

Annat värt att nämna är att en professor anklagar Hemglassmelodin för tortyr och att den leder till fetma (Sydsvenskan, SVD), att folk piercar sina katter med hammare och pryder med hjärtformade smycken (HD, Sydsvenskan), att Princess Di inte kan få vila i fred, nya rotningar leder till nya teorier (Sydsvenskan, DN), att OS-facklan fick åka buss genom Paris och att den först tändes i samband med OS 1936 i Berlin, du vet då Jesse Owens stack i Hitlers ögon (DN, DN2, Sydsvenskan) och att jag snabbt fastnade på Sad Clown Underground och fick höra massor av låtar jag tidigare missat, tack ledsna clownen.

Inga kommentarer: