måndag 14 april 2008

Dante säger: Anders Eklund kommer kokas i blod

Hela historien med Engla och Anders Eklund, det 42 år gamla bottenskrapet som tyckte det var en bra idé att döda henne och på köpet bli Sveriges nu mest hatade man, är fruktansvärd, till och med en härdad flashbackmedlem som jag själv blir berörd.
Men en sak tänker jag inte gå med på. Smset jag fick och facebookgrejen jag blev skickad som uppmanar att tända ett ljus ikväll för henne. Jag köper det inte. Givetvis berör det alla men istället för att tända ett ljus kanske det är dags att ta tag i ett samhälle där en dömd sexualförbrytare kan falla och inte fångas upp av något av alla de nät vi har för att stoppa barnamördare och andra som ser fram emot att bollas mellan de olika kretsarna i Dantes inferno.
Anders Eklund kan se fram emot krets nummer sju där han enligt Dante kommer kokas i blod.
För det andra är det samma personer som ligger bakom alla andra massutskick i samma stil, alla kedjebrev som numera finns på Facebook, som ligger bakom detta och stödja dom tänker jag aldrig göra.

För övrigt är det något fint i hur folk i allmänthet reagerar, på folkhögskolan pratades det om det här hela dagen, det är klart det pratas om men sällan är folk så pass berörda som de var idag, inte ens de själlösa på Vinyl skämtade om det, då är det speciellt.
(Aftonbladet,ltz.se, Metro, SVD, DN, Sydsvenskan, Sydsvenskan 2, Aftonbladet 2, HD, HD2, Kristianstadsbladet, Dagen)

Inga kommentarer: