måndag 7 april 2008

Världens tråkigaste vän

Charlton Heston är död. Nyheten kom för någon dag sedan men det var inte för än nu jag reagerade. Fick en liten flashback när jag och ett par kompisar en söndag såg igenom alla de gamla "Planet Of The Apes"-filmerna. Charlton Heston satte sina spår, han satte spår som aldrig kommer raderas. Den söndagen blev Charlton Heston världens tråkigaste vän. Han är visserligen bara med i de två första filmerna, har jag för mig, men det var nog för att skapa en outtömlig bank med interna skämt, för att skapa något som aldrig försvinner.
Vad mer han har gjort är jag osäker på, jag vet att han var med i sci-fifilmen "Soylent Green" och att Michael Moore inte tyckte han var speciellt sympatisk när han gjorde "Bowling For Columbine", när jag kollar igenom listan på filmer han gjort på IMDB är där massor, men inte så mycket som nåt mina öron och ögon känner igen. Det är nog tur. För vem svarar när världens tråkigaste vän ringer?
(DN, Expressen, SVT, SVD, Aftonbladet, HD, Sydsvenskan)

Inga kommentarer: