onsdag 16 april 2008

Tanklocksstöld, Monroe och 200 000 i mynt

Idag satte vi oss i bilen som fint stod parkerad i P-huset Anna, 7:de våningen, körde ut, svängde vänster upp på Amiralsgatan, fortsatte förbi konserthuset till Preem på Rosengård där vi skulle plocka upp person nummer 4:a i vår lilla carpool. Jag tänkte passa på att tanka. Det var så konstigt, vi tankade inte för alls länge sedan, i måndags var tanken halvfull men igår eftermiddag när vi körde mot Malmö från skolan låg visaren nästan i botten på det röda. Konstigt. När jag öppnar tankluckan och ska ta tumme-pekfingertaget runt tanklocket ser jag att tanklocket saknas. Plötsligt fanns en förklaring. Någon har slangat bensin från vår bil. Ilska. Trots att den har stått i P-huset som ska vara övervakat så lyckades någon illvillig själ suga ut vår bensin, bensinen som kostar över 12 kronor litern. Men ingen anledning att älta det här, ett tanklock med lås ska inköpas så fort pengarna från CSN i slutet av månaden rullar in.

En sexvideo med Marilyn Monroe har sålt till någon snuskigt rik affärsman. Hon ska tydligen stå på knä och ge kärlek till en man som inte syns i bild men som vissa tror är en av Kennedybröderna. Jag vet inte hur sugen jag är på att se någon av brödernas svart-vita 60-talsmandom hänga ut genom gylfen men jag känner ändå ett behov av att se filmen. Kanske för att Monroe var en av de mest sexuellt utstrålande kvinnorna på sin tid, kanske för att man får se allt annat på nätet nuförtiden eller kanske för att jag bara är nyfiken. Affärsmannen ska låsa in rullen i ett kassaskåp och aldrig låta den se dagsljus igen. Orättvist!
(Nyhetskanalen, Metro, Aftonbladet)

Andra saker värda att nämna är att Anders Eklund (han som kan se fram emot att kokas i blod enligt Dante) inte har kunnat hejda sig tidigare heller (SVD, Sydsvenskan) och att han blev varnad av polisen innan han greps (Aftonbladet, DN, SVD).
För övrigt blev en torghandlare i Lund blev bestulen i sin lägenhet ute på Väster, mina gamla hoods, av någon anledning hade han 200000:- i mynt hemma, i en mjölkkanna, frågan är varför man överhuvudtaget har så mycket pengar i mynt och i så fall, hur mycket väger inte det? Hur har tjuven fått ut sitt byte? Hur får man plats med så många mynt i en mjölkkanna? Kanske samma tjuv som stal vårt tanklock och bensin? (Sydsvenskan)

Inga kommentarer: