fredag 4 april 2008

Åke Green vs. sexslavsavtal

Mycket kan jag stå ut med men inskränta människor som hatar i onödan klarar jag inte av.
Som den där Åke Green. Ni vet pastorn som dödspredikade om homosexualla och backades upp av nån extremist i USA och allt det där.
Han ska tydligen 1a Maj tala för Blåbandetföreningen, en nykterhetsrörelse.
Jag förstår inte. En nykterhetsrörelse tar väl inte ställning i andra frågor än om rusmedelsrelaterade sådana? Varför vill en nykterhetsrörelse då förknippas med homohat och en tunnhårig pastor?
Ännu en anledning till fest ikväll!
(Ttela)

Jag har tidigare beskrivit min trötthet över festivaler men där finns faktiskt en festival som jag tänkte åka iväg på år. Way Out West som jag missade förra året och ångesten har just lagt sig har kommit med nya namn och det stora hoppet är Nick Cave. Med andra ord kommer jag åka dit. Sen att N.E.R.D och Sonic Youth också spelar gör inte mitt humör sämre.
(GP)

Annat värt att nämna är att sexslavsavtal inte är juridiskt hållbara med andra ord förlorar halva vinyl sina fritidsintressen (Sydsvenskan), att "Superhero Movie" verkar vara en av de sämre filmerna i år, kanske till och med sämre än "Meet The Spartans" (Sydsvenskan, Aftonbladet), att 15 personer slåss utanför Bodoni här i Malmö bara ger mig fler anledningar att skamset stirra ner i marken och fortsätta till trevligare platser (Sydsvenskan), att det idag är 40 år sedan Martin Luther King dog och att min akademiska uppsats handlar om just honom och Malcolm X och att Kings släktningar omöjliggör för mig att på något sätt använda "I Have A Dream" talet (DN, DN2, SVD), att de som dog på Estonia aldrig får frid, nu kommer nya rapporter och med det säkerligen nya debatter (NyTeknik, SVT), att Campus rånades i morse igen, sluta ta min fyllemat är första reaktionen (Sydsvenskan).

Och i morgon är det dags att dyka upp på en fotbollsmatch för pojkar födda ´99 och heja. Precis som i Stockholm kommer det nog bli riktigt mycket folk och givetvis berättar jag allt om allt när matchen är slut!

Inga kommentarer: