fredag 11 april 2008

The soundtrack of our night

Kvällen och nattens soundtrack, i en perfekt värld:
21.00 Vast Aire - Posse slash Ft. Karniege, Breez Evahflowin, Poison Pen & Aesop Rock
För att beatet tillsammans med den kompletta line upen framför micken får mig att rysa, för att Aesops vers dödar...

21.30 Nas - Black republican ft Jay-Z
För att Esco och Hova sätter ribban för hela kvällen...

22.00 Notorious B.I.G. - Juicy
För att det är så perfekt, för att höjden av framgång var Sega Genisis och Super Nintendo...

22.30 Immortal Technique - The point of no return
För att det stämmer så bra...

23.00 Rhymefest - Build me up ft. Ol´Dirty Bastard
Det är givet, livet leker, ODB sjunger och alla kan originallåten...

23.30 Pete Rock - ´till I´ll retire
Beatet! Säger bara det...

00.00 Nas - Made You Look
För att utnyttjandet av Apache-rytmerna har aldrig varit på en bättre nivå, samma sak gäller kvällen...

00.30 Sole - A.D.D ft Doseone
För att piken snart nås...

01.00 Vad som helst, nån kan passa på att spela "Det snurrar i min skalle" med Familjen, för jag lyssnar i vilket fall inte...

01.30 Michael Jackson - Smooth criminal
För att det inte behöver förklaras, det är så själkvklart...

02.00 Pigeon John - Do the pigeon
För att om jag hade fått bestämma hade det varit det här som kallades klubbmusik...

02.30 Jedi Mind Tricks - Me ne sbatto
För att basen håller mig levande...

03.00 Cage - Radiohead
För vid denna tid en natt mot en lördag är jag igång, jag lever, jag citerar Cage...

03.30 Lupe Fiasco - Hip hop saved my life ft. Nikkie Jean
För att Adam Tensta bara försöker vara Lupe, för att Lupe är fest, mot slutet, när tröttheten sätter in...

1 kommentar:

Anonym sa...

Skön lista