onsdag 23 april 2008

Falafel

"Man äter inget annat än falafel i Malmö". En kompis var nere från mellansverige och vi var ute och festade, på vägen hem stannade vi till på Campus och mättade våra magar, när vi väl var ute på Bergsgatan och fortsatte hemåt passerade vi hur många falafelställen som helst. Därav uttalandet.
Vi som bor i Malmö vet mycket väl att så inte är fallet, men så fort alkoholen finns i kroppen kommer det där obarmhärtiga suget efter falafel. Alla har sitt favoritställe, jag gillar bäst det där stället vid kanalen, mitt emot Centralen, jag vet att min flickvän föredrar Falafel Kitchen, och så vidare.
I vilket fall, anledningen till att jag började yra om falafel är inte en mindre stroke eller solsting som man lätt skulle kunna tro, nej, jag hittade en artikel på SVDs sida som handlade om denna perfekta fyllemåltid. (SVD)
Visserligen någon vecka gammal men minst lika bra för det. Och via den hittar vi en sida tillägnad falafel, någon har verkligen fastnat på falafel. (Alltomfalafel)
Ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt blivit lite trött på falafel, efter hur många år som helst med kikärtsbullar som kost känner jag att det står mig upp i halsen.

Inga kommentarer: