torsdag 24 april 2008

Olika stadier av ångest

Jag berättade att vi ska flytta om en månad, nu börjar ångesten.
Eftersom det är lite plats i den nya lägenheten måste vi göra oss av med lite av våra möbler och saker vi har samlat på oss och lever med idag. Till exempel en byrå, en hylla, soffa, soffbord och saker i den stilen. Planen är att köpa nya fräscha grejer som är anpassade just för den lägenheten.
Vi har tittat på tygprover flickvännen vill ha på kuddar, valt fåtöljer och möblerat i våra huvuden hur många gånger som helst. Det svåraste är sakerna, prylarna som står i hyllor och garderob, vad ska man göra av med? Ska det säljas eller slängas? Stuva undan i förråd är ett alternativ men jag vet precis som alla andra säkert också vet att det som hamnar i ett förråd stannar oftast där och kommer aldrig tillbaka i ens liv. Vad jag personligen tycker är svårast är skiorna. Jag sorterade ut hundratals om inte mer skivor när jag lämnade min stora lägenhet utanför för att bosätta mig i centrala Malmö för ett par år sedan, jag har hela tiden känt att jag sorterade ut för mycket, att det är vissa skivor jag nog hade velat ha kvar i hyllan ett tag till. Nu måste jag sortera bort ytterligare skivor och ångesten hänger över mig som fula gubbar på Pågatågen. Hur ska utrensningen organiseras? Ska man behålla de skivor som är creddiga, som ser bra ut, de exklusiva eller de man lyssnar på mest?
Jag har det mest på datorn också men jag har inte riktigt avslutat relationen med cd-skivan, trots att jag i stort sett aldrig sätter igång en.
Jag kanske skulle ha en tävling här, den som inreder vår nya lägenhet bäst och billigast får alla de skivor jag måste göra mig av med, plus de som står i min pappas förråd, plus de som står i min systers förråd, ett par tusen skivor som tack för hjälpen, alla genres, massa gamla promoskivor från back in the days. Vi får se. Först ska vi lyckas passa in flytten med flickvännens tentor och mitt liv.
Btw, extrajobb är till 100% ordnat. Skönt.

Förresten, djävulens fiende nummer ett dömdes till villkorligt och böter (Sydsvenskan), Wikipedia går emot sin grundprincip och blir bok (Sydsvenskan, Ny Teknik) , en brasiliansk präst som lyfte från marken med hjälp av ett par hundra heliumballonger, han började driva med vinden och nu kan man inte hitta honom (Dagen, Metro) och Zlatan missar kanske EM på grund av sitt knä, Anders Svensson är också skadad, vem ska springa efter bollarna i sommar egentligen? (SVD, Sportal, DN, Aftonbladet)

Inga kommentarer: