tisdag 15 april 2008

Allt händer på 5:an

Allt händer på 5:an mellan Rosengård och Kroksbäck.
Stenkastning, bråk och allt annat smått och gott som kan tänkas hända på en buss händer på 5:an här i Malmö.
Sedan jag flyttade till Malmö har jag bara bott på olika platser nära just denna linje, alltid stöter man på någon av alla de marginaliserade människor vår stad har att bjuda på, alltid är det något som ger förslag till samtalsämnen.
Nu senast stiger en man på, sätter sig vid några tonårsflickor, drar upp vad som gömmer sig innanför hans unmentionables, börjar leka fulleken med sig själv för att avsluta med att smeta ner flickorna med sin sats.
Grisigt! Otroligt grisigt!
Om det händer någonstans, så händer det på 5:an.
Är det en slump att Vinyl ligger längs 5:ans linje?
Tror inte det!
(Sydsvenskan)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan för polis och sydsvenskan som inte går ut med bild som dom tydligen har.

Det gör det liksom enklare för fler unga tjejer att undvika kräket.

Men icke! Jag anser sydsvenskan som medskyldig om det händer igen.
Tur att jag sagt upp min prenumeration.

Fem Bilder sa...

Hur blir Sydsvenskan medskyldig? Det räcker väl med att bussförarna vet vem det är så kan de se till att det inte händer igen. Tro mig, du vill inte vara med när dom avslöjar att det är killen som packar din ost.. :)

Anonym sa...

Fyfan, det var jag och mina kompisar som råkade ut för det. Hoppas fan att dom får tag på honom. Men som du sa, man vill inte få reda på att det är han som packar ens ost. Fyfanfyfanfyfan!

Fem Bilder sa...

Stackare!

Anonym sa...

det är väll snarare två sjutton åringar som inte kunde säga till en gubbe att dra åt fanders...

Lite wtf att de bara lät honom sitta där och runka även sedan kleta ut... tror snarare de uppskattade det.

Caely sa...

Seriously, det är inget fel på Vinyl ... Jag sitter där ofta och inte är det fel på stället.

Skuncke sa...

Jag antar att detta handlar om negersperma. Förresten, varför flyttade inte flickorna på sig?

Fem Bilder sa...

Är det inte fel att lägga skulden på flickorna som blev utsatta? Att en wt-gubbe utan gränser springer runt på bussar och fulleker med sig själv är ingenting dom rår på.

MFz sa...

jag tror man både som tjej och kille skulle bli så ställd om man insåg att killen bakom en på bussen satt och gjorde syndiga saker med sig själv. De flesta skulle nog bara sitta kvar och tycka att det var pinsamt framför att ställa till med en scen och skälla ut gubbjävlen. Blottare söker väl typ den effekten, chock och osäkerhet.

Skuncke gör mig både chockad och osäker men framförallt arg och våldsam mot wt-lantisar som lever i vanföreställningar.

Anonym sa...

Sheijk Abdirahman Mustafa 860520-6336 på Lektorsgatan 6 A i Malmö åtalas för brotten.

"Genom sitt agerande har han skapat ett allmänintresse kring sin identitet som är starkare än hans rätt till integritet".

Anonym sa...

"Genom sitt agerande har han skapat ett allmänintresse kring sin identitet som är starkare än hans rätt till integritet".

Allmänheten varnas för denna man.

Det framgår inte heller om han är HIV-smittad eller bär på andra sjukdomar (TBC, hepatit, STD).