lördag 19 april 2008

Lördagskväll

Bergsgatan 20, det nya fiket bredvid Bodoni vid Möllan får helt klart godkänt. Riktigt fräscht och att stå i solen utanför ett par timmar på eftermiddagen med apelsinjuice och sällskap trollade bort allt vad bakis heter snabbt.
Men trots att seghet och "dagen efter"känslan är bortflugen så känns det otroligt skönt att bara vara hemma, utan alkohol, utan massa folk.

Tidigt i morse skedde ett av årets mest konstiga inbrott här i Malmö. En man, berusad ska tilläggas, bröt sig in i en kebabvagn, när ägaren kommer på honom så håller mannen på att gräva i kebabköttet med bara händerna. Det jag reagerar på mest är, om jag tolkar rätt, så har färdiglagat kebabkött legat över natten inne i vagnen, är inte det otroligt äckligt?
(Sydsvenskan)

Och precis som häromdagen när några 12åringar rånar två majblomsförsäljare på Södra Förstadsgatan så frågar jag mig vad som har gått fel när jag läser om ett gäng i samma ålder som överföll brandkåren med glaskulor under en utryckning? Det är fel på så många sätt, men mest undrar jag vart good old fun som tv-spel och fotboll har tagit vägen när barn blir så uttråkade att de attackerar brandmän?
(Sydsvenskan)

Just nu är det "Babylonsjukan" på tv, jag har sett tre minuter nu och redan känner jag tomhet och ångest, kan det vara en av de sämre filmerna som producerats? Ja, antagligen.

Inga kommentarer: