onsdag 23 april 2008

Fotbollsångest vs. hundhat

När detta skrivs pågår matchen mellan Barca och Man U. Camp Nou är fullsatt. Ronaldo missade en straff efter en minut och femtio sekunder. Messi spelar hårt. I centrala Malmö sitter jag, SB, svettas, skriker till, står, sätter mig, våndas, glädjs. Det är samma känslor som om det vore final. Detta är veckans höjd punkt. Om inte månadens. Jag kan sträcka mig till säsongens höjdpunkt.

För övrigt läste jag just på Sydsvenskans sida att det blir hundförbud i Folkets Park. Som sagt, lär hundägarna plocka upp efter sina djur, dom torkar väl sig där bak när dom gjort ett stort A själva? Då borde det vara lika naturligt med sina husdjur. Eller gratis bajspåsar till folket. (Sydsvenskan)

För ett par veckor sen dök en av de roligaste trådarna på länge upp på forumet på Flashback. 118100 hade, och har igen, en reklam där dom säger sig svara på alla frågor, oavsett frågans natur, som vi potentiella kunder skickar in. Resultatet är överraskande. (Flashback)

1 kommentar:

Anonym sa...

0-0, vad tycker du om det?