fredag 4 april 2008

Bart´s Nightmare vs. the spies

Jag kom in på nån blogg där det stod om något Simpsonsspel till nån tvspelskonsol och blabla, i vilket fall kom minnena krypande.
Jag kan berätta att jag inte är någon Simpsonsfan av stora proportioner, jag klarar av ett avsnitt i bland, jag hatar halloweenavsnitten och kräkte lite fint i ärmen av filmen.
Minnet som kom kröpande var mitt pojkrum hos pappa någon gång under tidigt 90-tal (93-94 gissar jag).
Pappa hade gett oss syskon ett Super Nintendo, något av det mest fantastiska som hände, okej mitt första GameBoy (det stora grå med grön/svart skärm) tog mig med storm men det här kom inte långt efter. Ett tag efter det köptes "Bart´s Nightmare" och min lycka var gjord. Alla syskonen spelade, vi hoppade in i de olika minispelen och efter ett tag visste vi exakt hur man skulle klå Itchy and Scratchy bakom den gula dörren eller hur man skulle flyga med Bart över Springfield om man öppnade den blå dörren.
Jag måste leta upp mitt SNES, jag måste hitta de gamla spelen.
För övrigt så vet jag att väldigt få skulle hålla med mig, men ett av de bästa spelen till valfri Nintendokonsol någonsin är "Spy vs. Spy" där man spelar i multiplayer och väljer att antingen vara den vita spionen eller den svarta som på ett sätt med otroligt högt adhd-värde springer runt och försöker förgöra varandra. Nu när jag kollade spelet på Wikipedia ser jag att det har anor från 60-talet och symboliserar kalla kriget, jag visste bara att det fanns i MADtidningarna innan det blev tvspel, men det spelar ingen roll, inget av det spelar roll när spelet är så underbart perfekt.

1 kommentar:

Andrea sa...

Spy vs. Spy kan du skaffa på vanlig PS2 med och spela hos mig ;)