söndag 20 april 2008

Irritation vs. dysfunktionell carpool

Efter att ha varit en sväng på Bergsgatan 20, segat i solen och dammsugit lägenheten blev jag uttråkad. Mycket uttråkad. Jag är uttråkad fortfarande.
Vad leder uttråkning till om inte irritation.
Jag försökte döva irritationen lite med att okynnes klicka mig runt på Sneaker Freakers lista över nya sneakersreleaser (SFM), massor av saker som skulle se så bra ut i samlingen, så få saker jag har råd med när CSN sätter den ekonomiskagendan.
Irritationen minskar ju inte direkt när jag tänker på att den ende med körkort i vår dysfunktionella lilla carpool har fått det tillfälligt indraget, buss verkar vara enda utvägen, jag och bussar kommer inte så värst bra överens.

Andra saker som inte direkt minskar min irritation är alla modebloggar som går ut på samma sak, konstiga flickor i leggings tycker det är så sjukt kul att göra reklam för företag att de tar på sig vad som bjuds, ofta med ett mindre lyckat resultat (Käthe, Sofis Mode, Annie mm), alla tidningar som verkligen tar seriöst på vad som händer med Brolle Jr, Carola och andra kändisar som vi helst inte vill höra ett ord till om, då framför allt Björn Gustavsson som jag inte har förstått grejen med (Aftonbladet, Aftonbladet2, HD, Sydsvenskan) men även alla de människor som bryr som om nämnda fenomen, vart är vår värld på väg?

3 kommentarer:

anna wintour sa...

varför har du alltid etiketter som sydsvenskan och aftobladet?

Fem Bilder sa...

Det har jag väl inte? Etiketterna på det här inlägget är Folkhögskola, Helg, Saab, Sneakers och inget annat

Anonym sa...

Haha! Vilken diss du fick in på Anna där!
Om det är länkarna hon menar är det väl mest att se som källhänvisningar.