torsdag 1 maj 2008

Dagen efter valborg

Idag är det första maj, folk demonstrerar inte lika mycket som förr, innan var det "man ur huse" som gällde, idag är det ganska långt där ifrån. Jag tänker inte gå i något tåg idag, jag tänker inte hålla upp plakat med krav. Nej, nej, nej.
För mig är idag dagen efter.
Vi spenderade valborg i stadsparken i Lund igår, enligt Sydsvenskan gjorde 15000 andra personer som vi. Nu dagen efter mår jag betydligt bättre än vad jag förtjänar, efter gårdagen då vi festade i ungefär tio elva timmar borde bakfyllan vara gigantisk, men inte då.
Tydligen förlorade en tjej livet i samband med stadsparksfesten då hon knuffades framför en buss, en hel del andra misshandlades men jag tror ändå att de flesta som var på plats igår var nöjda när dom gick hem.
(Sydsvenskan, Sydsvenskan2, SVD, SVD2, Aftonbladet, Sydsvenskan3)

Nu börjar de mer bisarra delarna av källarhelvetet i Österrike komma upp till ytan, bland annat kommer rapporter om att pappan ska ha ringt sin fru, pratat med förställd röst och sagt att han var dottern som var saknad men som i själva verket satt några våningar ner. Tidningarna skriver även om hur barnen påverkats av alla år i mörker, deras ryggar ska vara böjda, deras tänder har ramlat ut och de varken ser bra eller hör bra. de ska även kommunicera med grymtningar. Hade man sett det här i en Hollywoodfilm hade man tyckt att det var overkligt, att det var lite väl mycket effekter, att det bara händer på film. Men nu är det verklighet. Sjukt. Fulmys till folket! (Sydsvenskan, Aftonbladet, Aftonbladet2, SVD)

Igår avgjordes också vilket andra laget till Champions Leaguefinalen blir. Jag såg inte matchen men tydligen vann Chelsea, det blir alltså dom mot Man U i Moskva. Spännande? Antagligen men inte tillräckligt. Jag är fortfarande lite bitter efter Barcas förlust, men jag kan nu erkänna att Scholes mål var verkligen en uppvisning av hur fotboll kan se ut.
(SVD, HD, Sydsvenskan)

Och ja, jag har sagt det innan och jag håller kvar vid mitt ord, i stort sett alla bloggare är egocentriska och självgoda som får sin morgonerektion när de ser gårdagens besökssiffror, även jag.

Inga kommentarer: