tisdag 13 maj 2008

Drabbad av viruset?

Tidningarna skriver artiklar fyllda av skräck om en trojanattack som är igång just nu. Värsta på tre år tydligen. Jag mysskrattar.
Det finns tre saker att säga.
-Med ett bra virusprogram sitter man säkert.
-Tydligen uppmanas man installera ett program för att se en video eller höra något musikklipp, säger man ja till en sån grej är det sig själv man har att skylla och sen bara bjuda omvärlden på gratis fulmys när man ser sin dator gå åt helvete.
-Med tanke på hur mycket ondskefulla människor det finns och vilka kunskaper vissa av dessa människor besitter är det hur konstigt som helst att det inte händer värre saker.
(HD, Aftonbladet, SVD, DN)

5 kommentarer:

Anonym sa...

...tycker det är lustigt hur många personer som inte en reagerar på att en mp3-fil promptar om att installera ny mjukvara för att spela upp den...

"I see dumb people", någon?

Fem Bilder sa...

Haha, sant. Jag fick min första datorn, C64, när jag fyllde sex och har fortfarande inte drabbats av något svårt problem med virus, trojaner eller liknande.

Unknown sa...

Använder inte virusprogram. Det slöar bara ner datorn. Få av mina polare har det.

Har haft jobbiga virus 3 gånger.

1. nåt jobbigt virus som kom bifogat med mailen. Jag öppnade utan att kolla.

2. En inneboende porrsurfade på min dator.

3. En inneboende porrsurfade på min dator.


Ser mest ut som att jag behöver ett anti inneboendeskydd.

REGLER:
* Porrsurfa inte.
* Öppna inte bigogade saker från mail om du inte vet vem det kommer ifrån. (stäng av förhandsgranskaren i mailprogrammet)

Nu är antivirusprogram onödiga.
(förutsatt att du inte har inneboende.)
Tips: Använd ett Online Antivirus, typ File Scanner eller Housecall, om du är osäker på något du tagit ner. :S

PoK

Fem Bilder sa...

Haha!
Inneboendeskydd som består i att du plockar bort varannan tangent på tangentbordet när du inte är hemma, det borde fungera.

Unknown sa...

Vad sägs om varannan sko???