måndag 26 maj 2008

Jobb vs. fotboll

Nu börjar natt två i en svit av tre på jobbet.
Jag är lite sliten efter igår men jag har bullat upp med frukt, juice och kaffe och fyllt hårddisken med underhållning, jag klarar mig nog.
Vädret är värre idag. Det har regnat hela dagen, det gör det fortfarande och det blåser riktigt hårt, husvagnen läcker luft upptäckte jag natten till idag och ljuden den ger i från sig när vindarna slår mot den är imponerande.
Jag verkar även ha glömt stänga av värmen här i morse när jag åkte hem, det är lite som en bastu, alt som fattas är ett gäng medelåldersmän och några tomma burkar folköl.

Missar fotbollen ikväll när landslaget möter Sloveninen, visst en i stort sett helt onödig match, mer ett hårdare träningspass. Men det hade varit kul att se dagsformen på en del av de killar som skickas till VM. Att Zlatan börjar på bänken och att Henke inte spelar är ett tecken på det givna, att de är med i första startelvan i EM (vi möter Grekland i första matchen). Många av de andra känner nog en press i och med att de måste visa Lagerbäck att de också platsar i startelvan.
Det blir nog ett par nattinlägg inatt. Har det på känn.
Stay tuned...

(SDS, AB, SDS2, AB2, HD, HD2, SVD, SVD2, DN, UEFA)

Inga kommentarer: