måndag 19 maj 2008

Grannsämja och Indy

På Lundavägen här i Malmö grep polisen idag en man som hade som hobby att filma sina grannar, dessutom var lägenheten full med sprängkapslar och vapen. Det är en inte så trevlig typ av människor som gör sådant, eller jag vet egentligen inte, jag har en bild i huvudet hur en sådan person ser ut och verkar, i verkligheten kan det nog vara precis vem som helst.
Där vvi bor nu är det fri sikt rakt över innergården, när jag får ett wt-ryck och röker i fönstret (bättre än under fläkten, det är så väldigt svensk förortsmamma och tidigt 90tal) ser jag allt vad de i huset mitt emot gör. Först var det lite underhållande, tills den dagen jag insåg att dom har precis samma utsikt fast åt andra hållet, med andra ord ser dom precis allt som händer i vår lägenhet, skrämmande. Dit vi ska flytta om lite mindre än två veckor är det bättre, vatten och gräsmattor precis utanför fönstret. Sköt.
(Sydsvenskan)

För övrigt ska jag se nya Indiana Jonesfilmen bara för nostalgins skull.
såg filmerna när jag var liten sen följde jag slavisk Young Indiana Jones, såg ett avsnitt för inte så länge sedan och som vanligt var man allt för lättlurad som barn.
(Aftonbladet, Aftonbladet2, Sydsvenskan, HD, SVD, DN)

Inga kommentarer: