måndag 5 maj 2008

Linus lämnad ensam

Aftonbladet skriver om Sveriges sämsta pojkvän, Linus i Sanningens ögonblick, han och flickvännen har flyttat i sär nu. Konstigt? Nej. Han påstår också att han ljög om att han hade varit otrogen. Han har dock gett bort hälften av de 75000 kronor han vann till flickvännen, det är ju snällt. Om det väger upp vad han gjorde inför hela svenska folket? Nej!
(Aftonbladet, Aftonbladet2)

Samma tidning, och ett par andra, skriver om en fyraåring som blev biten av en folkilsk bäver.
Pappan verkar chockerad över att det ens kan hända. Att en fyraåring inte förstår bättre än att försöka klappa bävrar och andra vilda djur kan jag förstå, men aldrig att jag skulle låta mitt barn, om jag hade haft barn, gå fram och gosa med en bäver om jag såg en. Sunt förnuft stavas det och just det verkar samhället behöva mer av.
(Aftonbladet, Sydsvenskan)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bävern på bilden ser allmänt bitter ut :)

MFz sa...

bäver på bilden skulle nog inte nöjt sig med att bara bita barnet... :S