torsdag 8 maj 2008

Vapenlicens och fotboll

Idag har det varit riktigt varmt, när vi cruisade Djäknegatan ner för att komma till Stortorget stod termometern utanför Synsam på 25 grader. Skönt så länge man inte behöver befinna sig i vår Saab. AC var inte direkt standard 1991 och fläkten i bilen är mest hål det strömmar varm luft i från, det var dock skönt när vi på folkhögskolan satt på gräsmattan framför huvudbyggnaden och läste James Joyce (pretentiöst!).
I helgen blir det varmare, jag arbetar natten mot lördag och sen är det fest på Ribban. Fest utan alkohol det vill säga, som jag berättade förra veckan ska jag inte dricka alkohol i någon form innan den 30e Maj, trots att det är svårt att mmotstå en kall öl på Lilla Torg i värmen så har det gått bra. Mycket bra.

Rödeby-pappan som jag skrev om i morse ska avsäga sig sin vapenlicens, logiskt nog vill han aldrig hålla i ett vapen igen.
Och trots att en tonåring blev skadad och en dog så verkar svenska folket tycka att familjen är offren i historien, så även jag.
(SVD)

Ikväll spelar MFF mot Gais på Stadion här i Malmö. Jag kom över två gratis biljetter, sittplatser på södra läktaren, så med största sannolikhet står jag där i kvällssolen och njuter.
(Sydsvenskan)

Inga kommentarer: