söndag 25 maj 2008

Europa fulmyser

Min bojkott gick hem, jag har inte hört schlager på hela kvällen. Däremot så hörde jag ett av de tråkigaste banden på länge på Debaser ikväll. Sångerskan beskrev en av låtarna med orden "som att vara i skogen och vara ledsen", nog sagt.
Dock var jag tcungen att kolla om Sverige vann eller inte nu när jag kom hem.
tydligen hamnade Perreli på 18:e plats vilket verkligen inte är bra.
Ärligt talat vet jag inte om man kan förvänta sig bättre när kvaliteten på låten är så otroligt låg. Det känns mer som något man hör på Wallmans wt-julshow än ute på nån klubb eller radio för den delen. Kanske dags för Sverige att slopa hela grejen med att låta folket rösta fram vårat bidrag, de röstar uppenbart fel, eller så är det tävlingen som är fel. Förlegad känns som ett bra ord.
(SVD, SVD2, AB, AB2, SDS, HD, DN)

Inga kommentarer: