måndag 5 maj 2008

Lågt tempo och chokladdryck

Det märks att det snart är sommar, eller till och med sommar lov, första sommarlovet sedan sommaren mellan tvåan och trean på gymnasiet, det måste ha varit år 2000.
I vilket fall, skolan börjar dras ner på i tempo, jag har fått mina första timmar på extrajobbet som verkar vara helt okej. Solen skiner lite längre på kvällarna. Jag har hunnit bränna mig i solen ett par gånger och fräknarna tränger genom huden och min vanligtvis så ljusa hudfärg har blivit röd med prickar, modefärgen nummer ett.
Idag är en sådan där dag då man av naturliga skäl borde spendera utomhus, jag väljer att dricka Oatlys chokladdryck direkt ur paketet i soffan framför datorn, livskvalitet kallas det. Det enda jag har att göra idag (bortsett från lite pluggande men det känns inte så tungt) är att laga mat som är färdig när flickvännen kommer hem. En bra dag med andra ord.
Blir bättre när jag har slängt ihop en playlist med somriga låtar (Rjd2, Blockhead, Pigeon John och annat i samma familj).

Ett snabbt tillägg, en konstig känsla av mättnad och smärta infinner sig när man har klunkat i sig en halv liter chokladdryck på fem minuter. Det ska jag komma ihåg..

Inga kommentarer: