tisdag 6 maj 2008

Bomber och granater!

Idag är det riktigt varmt och jag njuter. Efter en dags skola avslutat åkte vi in till Malmö och ställde bilden i p-huset. På vägen hem, skulle ta vägen via Föreningsgatan, svänga strax efter synagogan och sen kringla mig mellan husen hem, ser jag hur en stor klunga poliser spärrar av gatan. Dom säger till mig att gå en annan väg. En omväg, en riktigt lång omväg (okej inte jättelång men trots allt) via en av gatorna bakom St. Knuts torg. Någon har placerat en väska och hotat synagogan sa dom. Varför vet inte jag men kan med stor säkerhet säga att det inte är en bomb, det är nästan aldrig det. Här jag en smäll, jag har fönstren öppna, så slänger jag upp ett inlägg direkt. Allt jag här nu är ljudet av 20-talet polisbilar som cirkulerar i området.

Kan det vara en avledningsmanöver? Aftonbladet skriver om bankrån på Jägersrovägen. Hmm.. Om det är så, glöm inte vem som gjorde kopplingen först, annars får ni bortse från inlägget.
(Sydsvenskan, Aftonbladet)

1 kommentar:

Hrugnir sa...

Jag och min skolklass var på studiebesök idag och blev instängda där i två timmar på grund av bombhotet. Tyckte det var smått komiskt att tidningarna pratade om att området kring synagogan hade evakuerats, men misslyckades att nämna att vi var kvar där inne.