söndag 25 maj 2008

Bomber, bränder och jobb

Idag värker mina axlar, eller egentligen är det mest höger axel, precis nedanför nacke. Efter att ha burit byrå och lite lådor på helt fel vis igår får jag skylla mig själv. Å andra sidan är det skönt, ett kvitto på att flyttdagen nu på lördag kommer närmare. Idag ska det göras mer. Sen jobbar jag tre nätter i rad med skola på dagarna. En viss trötthet kommer nog infinna sig på onsdag eftermiddag.

Sydsvenskan skriver idag om hur det startas bilbränder var tredje dag i Malmö och att det verkar vara så att det i många fall handlar om att få ut försäkringspengar. Men det löser sig nog snart av sig själv. Aftonbladet med andra skriver även idag om bensinpriset som bara stiger och stiger. Och har bilbrännarna inte råd med bensin så kan de inte tända eld på sina bilar, det finns givetvis billigare, bättre och lättare sätt att tända eld på en bil men jag gillar tanken på något sätt.
(SDS, SDS2, AB, SDS3)

Läser även om ett bombdåd igår morse i mellersta hamnen. Precis där jag spenderar mina jobbnätter. Precis där. Olustigt. Förresten drivs där absolut ingen svartklubb, inte där det sprängdes i vilket fall. Jag hade märkt det. Enda vägen dit är "min" väg.
Senare på dagen blev Triangeln bombhotat. Vad händer i vår vackra stad?
(SDS, SDS2)

Inga kommentarer: