lördag 17 maj 2008

Natten börjar nu

På plats i vaktkuren i hamnen, ed en påse godis, en Cornybar (den ed jordnötter), en liter apelsinjuice och termosen full med kaffe så känner jag mig reda för natten.
Dock känns det lite bittert att en kompis har inflyttningsfest, några andra skulle ut och ta en öl och här ska jag sitta. Men gnäll kommer man inte långt med.

Det första jag gör när jag kommer hit är att slå upp laptopen och kolla runt bland tidningarnas nyheter. Vad hittar jag?
Jo, att Telia tiger om avbrotten som fick min och många andras mobiler att inte samarbeta igår eftermiddag och kväll, tydligen ska det vara ett av de största avbrotten, Telia vill alltså inte avslöja någonting. (Sydsvenskan)
Läser även att de fotografer som fortsätter bevaka dotter och barn Fritzls öden blir grisigare och grisigare, dels har någon tidning erbjudit 2,8 miljoner kronor till den som först levererar en bild på offren, dels försöker fotografer slå sig in på kliniken där familjen levt sedan frigörelsen. Som ett gäng vita tanter och farbröder ur den vita medelklassen på julbord med andra ord. (Aftonbladet, DN, SVD, SVD2)

De först 2-3 timmarna ska späckas med ronder och film. Sen ger jag mig på pluggbiten. Lovar. Scouts honor!

Inga kommentarer: