torsdag 8 maj 2008

Kulturens höjdpunkter

Den svenksa white trash-kulturen nådde sin abosluta hjödpunkt i lördags då den första vigslen hölls på GeKås i Ullared.
Det slår vilken neonslinga som helst under bilen, inte någon takfläkt i världen sätter en djupare stämpel än just det här.
(SVD)

Att pappan i Rödebymålet blev helt frikänd igår kom som en överraskning. Men jag tror inte jag är ensam när jag får en bra känsla i kroppen, med en skadad moral känns det inte som han gjorde något fel. Att försvara sig mot hyenor som anfaller i flock är bara naturligt.
Dock förstår jag att mina känslor inte är helt riktiga.
Vad jag heller inte förstår är mamman till 17-åringen som blev skjuten men överlevde, hon stod i tv igår och kommenterade domen. Hon hade ingen förståelse för att det hennes son gjorde var fel, men å andra sidan, vem har uppfostrat honom?
(SVD, Aftonbladet, Sydsvenskan, HD, SVD2, Sydsvenskan2, DN)

1 kommentar:

MFz sa...

blir gifta sig i ullared nya gifta sig i vegas?

ang rödeby pappan, vem hade inte skjutit?