fredag 2 maj 2008

30 dagar utan öl

Jag har tagit ett beslut. Ett beslut som definitivt inte är definitivt men som passar bra just nu.
Jag tänkte vara nykterist till den 30 Maj. Varför just den 30e?
Det händer något stort då som jag har förbjudits att yppa.
Anledning?
Dels för att jag vet av erfarenhet att jag mår riktigt bra när jag inte dricker på länge, dels för att bakfylla, även i dess mildaste form, triggar EPn vilket innebär att jag utan undantag är snurrig och småskakig dagen efter. Men även för att plånboken, eller i vilket fall bankkortet, mår så bra av det, låta det gödas en månad.
Om jag kommer hålla det?
Jag tror det, känner inget behov av att dricka, de senaste gångerna jag har varit ute har känslan av att det hade varit roligare utan alkohol varit riktigt påträngande.
Så knappt en månad utan alkohol, klarar man inte det ska man nog söka vård direkt.

Inga kommentarer: