onsdag 21 maj 2008

Polis, Charles Manson och CL-final

En snabbkoll på de olika tidningarnas hemsidor avslöjar att polisens nya bilmodell (ett exemplar i de tre största städerna) verkar vara en riktigt monster i äkta James Bondklass. Värmekameror, skottgluggar med mera. Jag byter Saaben mot en sådan vilken dag som helst! (Sydsvenskan, HD, SVD, Ystads Allehanda)

Jag läser också om Charles Manson och hans gård som efter nästan 40 år ska grävas upp på nytt eftersom man misstänker att där finns fler lik begravda. Man misstänker nu att försvunna tonåringar och folk Manson kom i konflikt med hamnade under jord. Jag var helt övertygad om att han var avrättad men när jag kollar upp lite info kring honom ser jag att han lever i fängelset, att få prata med honom över ett par öl hade nog varit en intressant upplevelse, jag hade nog kissat ner mig som en hundvalp om han bara hade blinkat, men ändå. (SVD, Wiki)

Det skrivs även en del om Champions Leaguefinalen i Moskva ikväll, klart jag ska se den men igen, helengelskt är inte det roligaste. Barca sprack ju i slutkampen, eller ärligt talat var hela säsongen spräckt. Kommer nog bli kul att se Man U vinna i kväll trots allt, är det att säga för mycket? Kom bara i håg tv6 klockan kvart i nio i kväll! (Aftonbladet, Sportal, DN, SVD, HD, Aftonbladet2)

Inga kommentarer: