söndag 11 maj 2008

Sol, vildhundar och mördande monster

Precis hemkommen efter några timmar i solen i Folkets Park.
Det var skönt att bara ligga där men efter två tre timmar klarar min hud inte mer, ska jag vara ärlig skulle jag nog gått mycket tidigare en i bland är förnuft och vilja två olika saker.
Tydligen ska det bli svalare i morgon, tio grader sjunker termometern och 15 grader gäller, lite moln också, min hud hurrar och jag suckar. Säg den lycka som vara för evigt.
(Sydsvenskan)

För övrigt läser jag att Bruno Senna, legendens son, körde ihjäl en hund under ett GP2 lopp, vildhundar hade tagit sig in på banan, det måste vara en av de mer ovanliga orsakerna till att bryta ett lopp (Aftonbladet), det står även om MFF som möter AIK borta idag, jag håller tummarna men hoppet orkar inte dras igång, jag tror jag vet hur det går, jag önskar att det var annorlunda men i bland är verkligheten så påträngande (Sydsvenskan).
Läser även att de som tidigare spritt sitt hat gentemot Wikipedia (universitet, lärare och liknande) har gjort en kovändning och använder själva Wiki som undervisningsmaterial, oväntat (HD).
Sist men inte minst så har den där mördarfinnen Juha rymt igen, det verkar inte vara det smartaste att ge en rymmande mördare frigivning på prov över huvud taget (Aftonbladet, Sydsvenskan, HD, SVD).