söndag 25 maj 2008

White trashjakten vs. hamntristess

Ännu en natt i hamnen har börjat. Det blåser rätt kraftigt, det är kallt, av någon anledning sysslar värmesystemet i vaktkuren med allt förutom att generera värme. det klickar, brummar och jag tror det tickande ljudet kommer från just det systemet också. Jag öppnade luckan till instrumentpanelen och en orange lampa blinkade argt i tack till klickandet och tickandet. Jag tror jag har gjort eller sagt något för att irritera värmesystemet. får jag inte igång det ordentligt snart blir det åkerbrasor och springa fram och tillbaka längs vägen för hela slanten. Självömkan i sitt esse. Härligt.

Igår var det dags för melodifestivalen och varenda wt-man/kvinna i Sverige mös tillsammans med de som vanligtvis inte skulle hamna i den kategorin av människor.
I skuggan av natten och den otroliga tristessen mellersta hamnen har att erbjuda gör jag en snabb wt-spaning bland dagen nyheter.
vad hittar jag?
Jo, tydligen är Lindsey Lohan inte lesbisk. Efter att hon setts hålla en kvinnas hand i något sammanhang så uppstod ryktet som hon nu dementerar. Men artikelförfattaren anar mer, om man läser mellan raderna slår sarkasmen som som klorin i ögonen. Spännande? Nja. (AB, AB2)

De främlingsfientligaafficherna i Arlöv måste hamna i wt-facket. Det känns lite som att om man är så pass inskränkt att man lägger sin energi på att hata människor överhuvudtaget (generalisering men en rasists sfär av människor den tycker om tenderar att vara otroligt liten och världen så stor) i en värld där globalisering och gemenskap blir viktigare och viktigare så kanske man ska ta sig en titt på vad man står för och inte står för.
Jag har lika mycket förståelse för rasisterna i vårat land som jag har för den lilla men högljudda delen av den feministiska rörelsen som suktar efter den dagen tekniken har gått så långt att männen inte behövs för artens överlevnad. (SDS)

Den mest aktuella diskussionen i en värld där Jamba och Idol räknas till livsuppehållande funktioner är Charlotte Perrelis magplask i ESC igår. Oavsett om det är kostnaden för hennes PR, vilken plats hon kom på i semin eller vad som helst som en kvällstidning kan gräva fram om henne så känner jag bara en trötthet i kroppen. Varför inte lägga tiden på något viktigare, som nummerplåtsleken eller stavgång?
(AB, AB2, SDS, SVD, HD)

Thank God for white trash!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hey stupid, den lilla delen utav feminism rörelsen är inte högljud, utan det är det media som väljer att rikta all fokus på dem för att svartmåla hela rörelsen, alla engagerade personer kan annars ses som högljuda ifall man brinner för sin sak. så till nästa gång, tänk efter innan du skriver.

Fem Bilder sa...

Åh, trevlig inledning på en kommentar. Uppskattas alltid!
Jag skrev "den lilla delen" vilket innefattar den stora delen.