tisdag 27 maj 2008

Natten är mörk

Natten är mörk, fuktig och tyst om man bortser från en och annan mås.
Jag önskar att det vore tvärtom.
Dock ljusnar det lite när jag på Aftonbladet läser en helt och hållet onödig artikel om vågar, vikthysteri och fett, rubriken "Vågen ljuger" med underrubriken "Du kan vara smalare än du tror" får fulmysnivån i min kropp att stiga till nattens högsta. Vågen säger väl inte så mycket om hur smal du är, den berättar din vikt och inget annat. Så trevligt.
(AB)

Jag ser dock ut som ett frågetecken när jag läser att en blind reporter på SR, Anna Bergenholtz, ska sälja sin ögonprotes på Ebay. Visserligen går 70% till något fint projekt men är det inte ett tecken på hur det står till med vår värld om någon seriöst vill köpa en använd ögonprotes?
(SDS)

För övrigt så vann Sverige matchen mot Slovenien och jag satt tydligen och ljög er rätt upp i ansiktet när jag sa att Henke inte skulle spela. Där ser man. (SVD, SDS, SDS2, AB, HD, DN)

Det enda som får den här natten att egentligen fungera är oändliga avsnitt av "Criminal minds" och "Life".

Inga kommentarer: