torsdag 29 maj 2008

Sömnångest

Sömnångesten igår var intensiv.
Efter min svit med tre nätters jobb i rad fortsatte jag direkt till skolan igår. Eller jag, jag sov knappt två timmar efter jobbet och sen skola.
På eftermiddagen när jag äntligen var hemma igen la jag mig i sängen och en otrolig glädje gick genom kroppen, då börjar telefonen ringa och efter en timmes prat med familj och vänner sluter jag ögonen. Terrorgrannen under sätter i samma stund i gång hennes samlingsskiva med tysktechno (gissning) på väldigt hög volym. Ingen sömn. Sen snurrade jag och flickvännen, som för övrigt undrar varför jag inte skriver mer om henne, runt Malmö med bil för att köpa en kavaj till mig och två extra flyttlådor.
Vid nio tiden somnar jag i sängen med kläderna på, två timmar senare blir jag väckt och kvalitetssömnen får äntligen sparkas igång.

Inga kommentarer: