lördag 24 maj 2008

Schlagerbojkott!

Idag inträffar min årliga enmansbojkott av Eurovision song contest. Den blir intensiv. För att inte råka zappa förbi festivalen så väljer jag bort tv helt. Jag vågar vägra schlagern. Jag bävar inför den dagen som jag har blivit tillräckligt bekväm, när jag sitter i nåt radhus i Bunkeflo med min Passat på uppfarten och min fru i köket, med en unge, som kan vara min, som mest fungerar som en ursäkt för att stanna hemma både fredag och lördag varje helg, en ursäkt för att faktiskt titta på schlagern, inte för att jag tycker om det. Nej, det är för barnen och för traditionen så klart. Den dagen ser jag inte fram mot.
Jag ska göra allt i min makt för att inte hamna där. Allt. Lovar. Scouts honor!
(AB, AB2, SDS, AB3, SVD, SVD2, SVD3, HD, HD2, DN)

Inga kommentarer: