lördag 17 maj 2008

Didgeridoo och lutning

21.20 började det regna. Det blåser hur mycket som helst och regnet slår mot rutorna. Vinden lyckas låta som bilar så jag blir förvirrad. Min vaktkur är en arbetshusvagn, ni vet en sådan där grova byggarbetare dagligen avnjuter mackor av vitt bröd med kokt medvurst tillsammans med sitt snabbkaffe, en sån där vagn där det brukar hänga kalendrar med nakna damer. I vilket fall så har jag kommit fram till att vagnen lutar, jag är övertygad, den lutar bort från området mot vägen, åt höger från mitt håll att se det. Jag har rullat över lite till vänster, visserligen står vagnen förankrad med fyra stödben i stål och den ser ut att ha sått här ett par år så den har klarat sig genom Per, Gudrun och alla de andra stormarna. Men ändå.
Sen så låter det som om någon spelar didgeridoo över radion. Radion är lånad från vaktbolaget som ansvarar för området och är mest till för att vara räddningen om någon bov skulle smyga sig nära in på och min magliteficklampa inte klarar av uppdraget. Jag måste ha den på hela tiden. Nu låter det igen. Vem är didgeridooväktaren?

Inga kommentarer: