fredag 15 augusti 2008

Om saker jag inte förstår

Första. Jag är tråkig. Jag blir inte lite uppspelt när jag läser om monster som kanske är på riktigt. Big foot, eller storfot som Aftonbladet kallar varelsen, är ett av de där "många har sett ingen kan bevisa"-monstren, eller djuren, eller varelserna. Nu kan tydligen ett par jägare i USA bevisa dess existens. Jag är fortfarande inte uppspelt. De har DNA och varelsens kropp. Fortfarande inte ens en ryckning i kroppen. Jag förstår inte. Man kanske måste vara på plats.
(AB)

Andra. I ett skoldistrikt mitt ute i ingenstans i Texas ska lärarna få bära vapen. Hade min tyskalärarinna burit vapen under mina gymnasieår kanske betygen hade blivit bättre. Skämt å sido, jag kan verkligen inte tänka mig en situation där en lärare behöver bära vapen. Ingenting kan bli bättre med en Colt i byxlinningen. Jag är nog en sådan där vänstervriden, frihetshatande, fritänkare, en sådan där europerisk liberal, en av de där. Men än en gång, jag förstår inte.
(AB, SVD, HD)

Tredje. Jag är tråkig igen. Eller som innan. Eller som alltid. Jag har inget emot djur, dom är fina. Men djur i filmer är hemskt, när djur tilllskrivs mänskliga egenskaper blir det bara fel. Så jag förstår verkligen inte nyhetsvärdet att rapportera om pingvinen som dubbats i England. Det är en pingvin som gjort militärkarriär. Det är fel. Det är fel på så många plan.
(DN)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är texaskulturen, folket vill ha det å, demokrati helt enkelt. Jag har sympati för den amerikanska vapensynen. Att bära vapen ses som en medborgerlig rättighet, och jag är inte alls säker på att detta är helt fel.

I Sverige har vi något liknande i norr, med jaktgevär, vilket folk sällan täänker på. Det har vad jag vet inte medfört något större sahällsproblem.

MFz sa...

"I Sverige har vi något liknande i norr, med jaktgevär, vilket folk sällan täänker på. Det har vad jag vet inte medfört något större sahällsproblem."

men lol.
naiva sörlänningar.
NEJ, norrland är inte lika med Norrlands Guld reklamen eller filmen Jägarna eller serien Pistvakt.
Men det är förbannat roligt när ni går på det.