torsdag 21 augusti 2008

Kaniner, gäss, tvättstuga och pengar

Första. LKF i Lund, det kommunala bostadsbolaget, tycker att det bråkas för mycket i och om tvättstugorna i deras hus. Så dom tar bort tvättstugorna.
Följden för hyresgästerna är en tvättmaskin i varje lägenhet och kanske till och med ett rimligt (läs saftigt) pålägg på hyresavin (beroende på vilken tidning man läser).
Hade vårt hyresbolag bestämt sig för det, installerat en tvättmaskin hos oss, då hade två omedelbara problem uppstått.
1. Ska vi slänga ut sängen eller bordet för att få plats?
2.Ska vi tvätta ett par strumpor eller kökshandduken så vi har plats att torka?
(AB, Tv4Öresund)

Andra. CSN i morgon och stor lön på måndag. Vad betyder det? Jo, en välbehövlig upppdatering av garderoben och presenter till flickvännen. Sneakers´n´stuff blir första anhalten i morgon när jag är vaken fyra sex timmar innan jag jobbar andra natten på rad. Nike Terminator High har jag ögonen på. Bra pris, snygga och Nike har aldrig svikit mig. SNS har även ett par hörlurar från WESC som jag tänker hotta upp iPoden med, de vita standardlurarna blir tråkiga efter ett par år.
Och nej, Saint S.B håller inte på att förvandlas till en modeblogg, jag vill bara visa...

Tredje. Sydsvenskan skriver om kommunjägarna som har fullt upp med att skjuta kaninerna som invaderat stan. Igår höll en av dom på att springa in i min fot när jag stod och njöt av tobak utanför entren till vår byggnad. Vad kommunjägarna gör mer är att inte picka gåsägg med följd att gässen blir fler och fler. Jo tack, det har vi märkt. Speciellt i Slottsparken/Kungsparken och på gräsmattorna längs med Ribban, dock håller det på att mattas av nu. Tydligen har dom glömt söka tillstånd för äggpickningen.
Men nästa år ringer jag och påminner om det behövs.
(SDS)

2 kommentarer:

Anonym sa...

I Stockholm har vi råttinvasion, rätt gulliga men inte trevligt!

Fem Bilder sa...

Hellre råttor än gäss, hellre kaniner än råttor.