måndag 4 augusti 2008

Lindberg och muslimerna

Det är alltid någonting fascinerande med människor som snabbt får ett kändisskap, välförtjänt eller inte, och sen lyckas sabba det.
Federley var på god väg att bli hela Sveriges favoritcenterpartist, men sen svek han.
Nu senast är det Camilla Lindberg, hon hjälteförklarades när hon röstade mot FRA-lagen och media kysste marken hon fick på. Tills nu.
Hennes misstag är att när hon anmäler en försvunnen plånbok till polisen att både vifta med jude-kortet (ni vet vad jag menar), att plånboken stals för att hon är judinna, och sen säga att den som stulit plånboken är muslim. Dubbelt klavertramp. Varken snyggt eller uppskattat. Ska bli intressant att se hur hon hanterar det här, om hon fortsätter vara medias favorit och bli inbjuden till kändisfester eller om hennes stjärna dalar.

"Personen som stulit plånboken är muslim och har tagit den bara för att jag är judinna", från Aftonbladet.
(AB, AB2, Politikerbloggen)

5 kommentarer:

Andrea sa...

Sebastian, vän, vi vet ju att det är ett jävla hycklande på de där riksdagsvalda, samtliga i det närmaste och utan större åtskillnad. Idag är jag bitter, idag är de hycklare! ja...

Anonym sa...

Camilla har inte viftat med något judekort, om det nu skulle spela någon roll.

Det verkar som Polisen/Aftonbladet/Expressen/Abd al Haqq Kielan antingen missuppfattat eller förvrängt saken. Camilla Lindberg har sagt följande i Expressen: ” Jag uttryckte mig absolut inte så, det är ju helt absurt. Jag är inte ens judinna!”

Jag tycker fokus borde vara på den person som stulit från Camilla Lindberg. Hur dum kan man vara om man stjäl en plånbok på en privat fest för att därefter ringa upp offret och utöva utpressning? Placera skulden rätt.

MFz sa...

skämtar gör man i aftonbladet, inte i en polisanmälan. det är ju trots allt på den som åtalet kommer att vila på...
det är hon säkerligen medveten om.

Gun Svensson sa...

Hå, hå, ja, ja (suck)

Fem Bilder sa...

liberal: det råkar inte hända sig så att du har mer anknytning till CL än vi andra? eftersom du postat i stort sett samma inlägg på flera andra bloggar?