söndag 17 augusti 2008

Kinesisk vattentortyr

Första. Natten som skulle vara ung när jag kom blev istället lastgammal. Mycket pengar spenderades och Malmös uteställen skrattar hela vägen till banken. Vad vet jag så här dagen efter? Att tapas är bra mat när man är igång oavsett hur kladdig och motbjudande det ser ut, oavsett om man hade ätit det vanligtvis. Att Malmöfestivalens besökare behöver lära sig de enkla reglerna kring vett och etikett.
Att samma festivalbesökare behöver lära sig trafikregler och de oskrivna regler som gäller i stora folkmassor. Jag är så glad att vi bara passerade igenom, att vi aldrig var en del av det.
(SDS, SDS2, SDS3, SDS4)

Andra. För att koppla av lyssnar jag idag om och om igen på Jedi Mind Tricks första skiva The Psycho-Social, Chemical, Biological & Electro-Magnetic Manipulation of Human Consciousness. Låtar som "I who have nothing", "Chinese water torture" och "Communion the crop cirlce thesis" sätter en bra standard för dagen.

Tredje. Aftonbladet skriver om den obefintliga polisnärvaron i Norrland, att en patrull kan behöva åka 33 mil för att göra sitt jobb. Hemskt. Jag är glad att jag bor i den inte så smutsiga södern. Jag tycker det är skönt att se polisen runt varje gathörn här i Malmö.
(AB)

Inga kommentarer: