måndag 21 juli 2008

Toalettdungen

Bor man i Västra Hamnen får man acceptera tanken på att bo mitt ibland turister och badgäster, det lärde jag mig ganska snabbt. Där är däremot en sak som jag aldrig vänjer mig, utanför vårt fönster löper kanalen som delar VH i två. Vid denna kanal är ett par dungar med träd och buskar planterade, den närmast Turning Torson är källan till min irritation. Varje dag ser man folk som inte orkar gå ner till de allmänna toaletterna vid scaniabadet springa in i buskarna och uträtta sina behov. Män som kvinnnor, alla springer de till buskarna. Med risken att stämplas som sur så måste jag påpeka att dessa dungar inte är planterade där för att fungera som allmänna toaletter. Det är i grund och botten vidrigt. Vem skullle ställa sig och kissa mot träden på Gustav Adolfs?

1 kommentar:

MFz sa...

nöden har ingen lag!