söndag 13 juli 2008

Tjejgrejen ni vet...

Flera tidningar skriver om menskoppen, en kopp som används istället för andra, vanligare mensskydd som dessutom är miljövänligare än de vanligare skydden.
Jag borde väl inte uttala mig, min erfarenhet av mensskydd är minst sagt begränsad, mycket på grund av könet jag begåvats med inte blöder regelbundet, i vilket fall inte i det området. Men verkar det inte lite kladdigt? Lite ofräscht?
Men å andra sidan, hur många gånger har det inte legat nedblodade, begagnade bindor och tamponger i sopkorgen på toaletten efter fester och tjejbesök där hemma? Om det problemet försvinner så hejar jag också på menskoppen.
(SDS, DN, Menskoppen.se)

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Men verkar det inte lite kladdigt? Lite ofräscht?"

Och exakt hur tror du en fylld tampong känns? Eller en binda som ligger och gnuggar sig mot utsidan av kroppen?
Menskoppen är väl i så fall det minst kladdiga och ofräscha alternativet.

Fem Bilder sa...

Precis som jag skrev, min erfarenhet är begränsad

Anonym sa...

Att du inte borde uttala dig om sådant du saknar erfarenhet av skriver du ju själv.

Likväl kunde du inte motstå frestelsen att lägga ännu ett inlägg till din dussinblogg. Jag har redan påtalat din logiska vurpa gällande ämnet.

Men i fortsättningen kanske du är villig att ägna några sekunder åt logiskt tänkande före fingrarna tillåts piska tangentbordet som vore det en medeltida galärslav?

Fem Bilder sa...

Eftersom jag tycker det är ett intressant fenomen så skäms jag inte för att ha skrivit om det. Vad jag skäms över är min bristande erfarenhet, män borde inte alls få uttala sig om kvinnosaker. Vilken man har blivit förtrycckt för att han är kvinna? Ingen. Alltså borde män inte skriva om det?

Anonym sa...

What a burn!!!!!!
Saint - tänk lite först 1-0

Anonym sa...

Hahaha, mensskydd i papperskorgen är en klassiker! Det är en viss lukt inblandad också

Anonym sa...

Du är man och har aldrig haft mens. Du vet inte hur det känns rent FYSISKT att ha mens därför att detta inte är en allmänmänsklig upplevelse. Ändå har du åsikter om hur kladdigt eller ofräscht du tror det ena mensskyddet är jämfört med det andra. Onödigt och ologiskt tycker jag.

Du som man har säkert känt dig förtryckt, förminskad eller generellt orättvist behandlad någon gång i livet. Det är en allmänmänsklig upplevelse. Du kan därför rent PSYKISKT utan några som helst problem sätta dig in i hur en förtryckt kvinna kan uppleva sitt liv. Om du inte kan det finns det viss risk att du lider av en personlighetsstörning.

För övrigt tycker jag att du ska sluta skämmas för att du inte vet precis allt om hur kvinnors kroppar fungerar. Det är omöjligt för dig som man att veta. Däremot kan du ju hålla igen på kommentarerna om saker du tom erkänner att du inte borde uttala dig om. Du kommer snart att märka att du tjänar på det i längden.