tisdag 29 juli 2008

Insektshotet

Insekter. Dom fungerar inte tillsammans med mig. Jag skriker som en skolflicka när dom landar på eller i närheten av mig, jag är en stor stark karl så det ser nog ganska lustigt ut.
Någon tidning skrev om att det blir en bra sommar för getingarna, Malmö invaderades av nyckelpigor (pågår fortfarande) och nu kommer alla insektshatares mardrömsnyhet. Inte nog med alla de insekter som biter, sticker och suger blod som redan förpestar vår vardag, nu har en blodsugande fjäril hittats i Uppland och den har fått det passande namnet Vampysfjäril. Det är inte så ofta de biter människor men när något har ordet vampyr i namnet och finns i ens närhet blir man genast lite mer försiktig.
Jag är så fruktansvärt glad att jag inte bor i Uppland.
(SDS, DN, SVD, SDS2, AB)

Inga kommentarer: