måndag 28 juli 2008

2.5 timmar sömn och önskvärd tjej

Sydsvenskan skriver om en kille som bestämt sig för att utnyttja dygnet till max och spendera 21.5 timmar av dygnet åt att vara vaken, resterande 2.5 timmar sover han. Men inte i ett pass, han delar upp det i olika pass och försöka vänja kroppen vid det här. Jag vet att efter att ha jobbat ett par nätter i rad och dessutom gå i skolan på dagarna så fungerar det inte så bra, när jag gjorde det i våras sov jag mellan 6.30-7.30 och sen två timmar efter skolan. Jag mådde mycket dåligt. Det var bara en kort period, killen i artikeln vill göra en livsstil av det. Galet.
Bäst är ändå att detta ska leda till att han träffar en "önskvärd" flickvän. Jag tror han somnar innan dess.
(SDS, SDS2, AB)

4 kommentarer:

Thomas Jönsson sa...

Hej hej! Kul att du skriver om mig. Jag kan förstå att du mådde dåligt med denna nya rytm för det tar lång tid innan kroppen anpassar sig till en helt ny rytm. Jag märker iaf att jag har fått lite nya rytmer. T.ex. fungerar jag utmärkt fram till 03:00 numera och brukar ha riktigt sköna stunder 00:00-03:00 för då är det ingen som stör en och man kan hinna med en massa.
haha, jodå jag kommer somna många gånger om innan jag får en flickvän - fler än de flesta eftersom jag somnar 5-7 gånger om dagen ;). Aja, håll utkik efter hur det går så får vi se om jag lyckas få till en stabil rytm på det hela. Först då är det någonting jag kan rekommendera andra att pröva på.

//Thomas

Fem Bilder sa...

Tjenare Thomas. Det hade varit kul om du har någon blogg eller sida där man kan följa ditt projekt. Jag är minst sagt skeptisk till att experimentera med sömn. Posta en länk om en sida finns!

Anonym sa...

Hej S.B!
Här kan du läsa om en kille som försökt anpassa sig till flerfas sömn. Han har lagt upp det som en dagbok och det är ganska intressant läsning.

http://www.stevepavlina.com/blog/2005/10/polyphasic-sleep/

Thomas,
hade varit intressant att följa hur det går för dig också om du orkar skriva dagbok/blogg om det.

Fem Bilder sa...

charistian: tackar tackar