lördag 5 juli 2008

Festivalångest

Jag vet att jag för ett tag sedan med stolthet i bröstet tillkännagav min festivalbojkott, men nu är jag inte så säker. Det är inte festivalerna och livet på festivalerna jag saknar, det där tröttnade jag på för många många år sedan, efter att ha haft lyxen med fulla media ackrediteringar till i stort sett alla festivaler under flera år så är den "vanlige besökarens" liv inget att sukta efter. Det som känns är när jag läser i tidningarna om band jag velat se men nu missat. Visst, chansen kanske kommer igen men det hjälper föga.
En glad nyhet är dock att Atmosphere och Brother Ali kommer till Malmöfestivalen i år, festivalen jag älskar att hata och inte på något sätt kan undvika. Det kommer bli två riktigt bra konserter.

Relaterat: SDS, SDS2, SDS3, SVD, SVD2, KB, KB2, HD, HD2, AB, AB2, AB3

Inga kommentarer: